1. Ofiara znajdzie coś chce kupić podczas zakupów, albo może być w kawiarni io zapłacić rachunek.
2. Jest on przedstawiony z rachunkiem, która jest znacznie wyższa niż jej metce lub od menu, doprowadziły go w to uwierzyć.
3. Skarży się do asystenta kelnera lub sklepu, a nawet prosi, aby zobaczyć ich menedżer.
4. oszust informuje ofiarę, że cena widział była "stara cena" - ceny właśnie poszła w górę, ponieważ lista została wydrukowana. Może to być przypadek, szkolenie lawinowe ale jest bardziej prawdopodobne, że kelner myśli ofiary po prostu zapłacić i wyjść, a nie przeszkadza dyskutować nad różnicą.
Jeśli ofiara nie chce płacić "nową cenę", oszust może sprzedać ofiary, co chce kupić w pierwotnej ceny, a firma nie będzie miała nic utracone.
Podobną oszustwo występuje w restauracji:
1. żywności, w szczególności mięsa lub ryby, zostaną wycenione w menu wagowych.
2. Personel restauracji, jednak zapewni ich klientowi znacznie mniej mięsa lub ryby, niż pobierają ją, albo Systemy milkrun pobierają ją wagowo dla mięsa lub ryby, która jest w większości kości.
3. Gdy klient nie posiada łuski z nią, ona nie będzie w stanie wypracować cenę powinna ona być płatniczą i będzie najprawdopodobniej zapłacić restauracja co pyta.
Wiele restauracji rybnych nie zawierają ceny dań z udziałem świeżych ryb. Często podajemy cenę za te posiłki jak "ceny rynkowej". Zwykle nie jest to oszustwo, ponieważ cena rynkowa świeże ryby mogą się bardzo różnić dnia na dzień. Jednak nie ma żadnego usprawiedliwienia do zmiany cen produktów, takich jak kawa dramatycznie, tylko dlatego, że dzieje się kawiarnia serwująca turystów niż mieszkańców. Dowiedziałem się w Bośni być podejrzliwi kawiarni lub restauracji, która nie wywołuje menu (patrz przykład poniżej), a zwłaszcza jeden, który nie wykazuje cennika pytany. Od tamtej pory nigdy nie zakłada się, że wiem, co to jest cena, ale starałem się pamiętać, aby zapytać, zanim zamówienie.